La Universitatea Valahia din Targoviste, Universitatea din Bucuresti si Universitatea din Oradea

             Cursuri complementare inovative la nivel de Uniunea Europeana

 

 

       Pentru cei 450 de studenti, care participa la proiectul „Viitor antreprenor-Cresterea participarii studentilor din categorii vulnerabile la programe de studii de licenta prin cadre inovative antreprenoriale”- POCU 125160  , studenti care vor fi pregatiti si incurajati sa-si dezvolte competentele antreprenoriale, cadrele didactice-experti in proiect - au pus la dispozitie 3 curricule complementare inovative. In fapt ,cele trei curricule reprezinta cursuri optionale, pe care studentii le pot absolvi ,la finalul acestora, fiecare student primind bursa.

 Dl. expert Tanislav Danut ,responsabil cursuri complementare,  ne declara ca  aprobarea acestor cursuri s-a realizat in urma unor workshopuri/intalniri de lucru, in cadrul carora echipa de proiect  a facut recomandari si observatii. Astfel, studentii pot urma cursul Sustenanbilitate prin inovare si antreprenoriat, Management si inovare in economia sociala; Antreprenoriat inovativ –de la idee la o pozitie pe piata.

Dincolo de numele ultraspecific al acestor cursuri ,exprimat prin concepte foarte noi,la nivelul Uniunii Europene ,continutul propus spre studiu si intelegere este intr-adevar la nivelul celor mai exigente concepte educationale si economice  .

Cursul Sustenanbilitate prin inovare si antreprenoriat,spre exemplu, ofera studentilor informatii despre educatia pentru dezvoltarea durabila, energia curata/verde, cresterea economica si competitivitate, inovare, eco-inovare, eco-industrie, inegalitati, comunitati durabile, consum responsabil, conservarea biodiversitatii, dimensiunile etice ale dezvolatarii durabile, adica tot atate  teme de studiu,care, dincolo de ermetismul lor lingvistic nu sunt inca foarte bine intelese la nivel mondial. In cadrul worksopului organizat pentru analiza acestui curs, principala observatia a fost aceea ca ar trebui mentionati explicit indicatorii specifici care cuantifica diversele concepte.

In cazul cursului Management si inovare in economia sociala observatiile si sugestiile s-au referit la constatarea ca, in economia cursuului,  se pune accent pe resursa umana si financiara, in conditiile in care , pentru realizarea obiectivelor  este nevoie de mai multe resurse- materiale, informationale, naturale. Dincolo de aceste sugestii, insa, s-a apreciat in mod deosebit structura cursului , prezentarea conceptului de economie sociala, elementele specifice si cadrul legal de intocmire a intreprindertilor sociale. O atentie sporita a succitat capitol rezervat beneficiarilor economiei sociale si grupurilor vulnerabile si ocupatia de manager in economia sociala.

Cel de-al treilea curs, Antreprenoriat inovativ –de la idee la o pozitie pe piata, propune prin continutul sau un punct de vedere legat de notiunile antreprenoriale de baza, modalitatile de identificare a ideilor antreprenoriale, importanta planului de afaceri, etapele planului de afaceri, finantarea , resursa umana-retelele si oamenii,segmentarea pietei, competitori, costuri, marketing, publicitate. Observatiile pentru acest curs vizeaza utilitatea unei analize comparative a tendintelor in materie de politici internationale in dezvoltarea antreprenoriatului inovativ, precum si studierea atenta a fenomenului antreprenoriatului inovativ in practica romaneasca.

Aprecierile generale, insa, au scos in evidenta faptul ca aceste cursuri sunt foarte interesante, au o structura ce aduce in discutie o serie de notiuni noi (inovative)  chiar si pentru unii profesori de specialitate”, ne-a declarat dl Tanislav Danut ,responsabil cursuri complementare .

Cursurile ofera studentilor care detin deja o serie de competente  tehnice si de specialitate, prin transmiterea unor cunostinte transversale cum ar fi: Marketing, Managementul financiar, Managementul resurselor umane, Comunicarea, Sustenabilitatea.  Totodata ,cursurile ajuta studentii sa realizeze un plan de afaceri, plan cu care studentii se pot inscrie in concursul cu premii organizat,de asemenea, in cadrul proiectului.

Parcurgerea cursurilor va oferi studentilor posibilitatea sa –si dezvolte trasaturi absolut obligatorii viitorului antreprenor: disciplina in gandire si planificare, incredere in reusita, gandire deschisa catre oportunitati, atitudine proactiva, caracter competitiv, abordare creativa si inovativa, perseverenta in atingerea obiectivelor,bune abilitati de comunicare pentru promovarea produselor si serviciilor, preocuparea permanenta pentru dezvoltarea business-ului, pasiune-motorul principal in atingerea succesului antreprenorial” mai spune dl Tanislav Danut.

     Toate cele trei cursuri  complementare au fost validate in forma propusa si sunt autorizate pentru a fi organizate in  cele trei universitati din proiect. 

    Cursurile  se adreseaza studentilor din anii terminali ai ciclului de licenta, devenind, alaturi de o baza materiale performanta,  un punct de atragere a tinerilor catre studiile universitare.

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României